Závod: Athens classic marathon 42,2km@2:34:08 (157, mx.166)    – 3:39min/km    VÝSLEDKY

A je to tu. Tři měsíce dřiny utekly jak voda…a nastal den D. Příprava proběhla konečně bez problému, naběháno mám doufám tak na 2:30-2:32, přidám 3min kvůli kopcům a cíl pro maraton je 2:35.
Táákže jak to probíhalo:

5:45 Budíček. Rozkoukání, snídaně (stejně, jako vloni v Budapešti, tedy 3 krajíce chleba s marmeládou, 2 müslityčky a banán).

5:55 Dávám sprchu, v tom se rozechcalo i venku. Průtrž jako fík…no nic hezkýho takhle po ránu.

6:00 Martina, Michal, Jarda a Víťa odcházejí z hotelu k Panathinaiko stadionu, od kterýho odjéždějí autobusy do Marathónu. Já ještě na pokoji, pohoda klídek – včera jsme se s Víťou bavili o tom, jak Jan Řehula před olymp. triatlonem v Sydney schválně na start odjel až tou poslední lodí, protože trocha stresu před startem je potřeba. Takže ani já jsem v plánu neměl jet tím úplně prvním busem, v klídku všechno sbalil a promyslel…třeba to, jak na start pojedu v civilních botech, aby maratonky byly v suchu, protože déšť neustává..

6:25 Ven do deště, 15min procházka k autobusu a jede se. 42km cesta, tou jsem si chtěl ještě trochu zdřímnout, ale přes uličku si vedle sebe sedli dva týpci, kdy jeden celou cestu hubu nezavřel a stále něco o maratonech vyprávěl…druhej jen jéés…a ouu jéés odpovídal. Vedle mě zas borec, co celou cestu funěl, jako by už měl za sebou půlmaraton – ze spánku tedy nebylo nic, z okýnka tedy koukám, co že nás to čeká…a děsím se.. :(

7:20 Přijíždíme do Maratónu, hned před autobusem nám pořadatelé rozdávají igelitový pytle, ze kterýho si po vzoru ostatních vyrábím pláštěnku…a jdu za davem k místu startu. Tím procházím, nikde nikoho známýho nenacházím… Všude možně i nemožně závodníci schovávající se před deštěm, já došel až do šaten, které patří k místnímu stadionu.

7:30 1,5hod před startem. Dávám si tyčku Nutrend Voltage a jdu ze šatny hledat zbytek týmu, protože mě to tam samotnýho neba.

7:40 Proti mě se řítí Alčis s Mílou, jdu s nimi tedy zpátky do šatny. Tam převlíkání, kecání, záchodek bez fronty, žádnej déšť, no pohoda.

8:30 Půl hodiny do startu, tak vyrážíme vstříct deštíku. Venku ještě nezbytný focení u maratonskýho ohně a jdem hledat odvoz báglů do cíle.

8:40 20min před startem jsem do sebe namačkal Enduro snack gel, po chvilce jsme nasměrováni na místo odvozu zavazadel..ale tam – “Go away, no baggage yet..!” A ty vole… Náklaďáky se zavazadly odjely v půl a máme smůlu. Z pořadatelů s námi nechce nikdo mluvit, řidič autobusu, kterýho jsme se měli zeptat, jestli by nebyl tak hodnej…se tvářil jak puchejř na palci..no prostě tak hodnej nebyl.

8:50 Do startu 10min, já tam splašeně lítám a přemýšlím, co s báglem. Kluci jsou v klidu, ti tam maj jen starou šusťákovku, zatímco já: Foťák se vším všudy, karta od hotelu, polobotky, kopresní podkolenky, šusťákovka a kšiltovka. Co teď? Možností je několik: buď běžet s foťákem a to ostatní vem čert, nebo si bágl schovat a odpo se pro něj taxálem vrátit (80km…zřejmě bych se nedoplatil a novej foťák by byl levnější) a poslední věc, co mě napadla – poprosit někoho z diváků, kterých tam bylo pár a zřejmě dělali doprovod svým závodníkům, zda by ho neodvezl do cíle. Udělal jsem tedy tak – první člověk, kterýho jsem oslovil do cíle nejel, druhej nespíkoval anglicky, do třetice jsem “uspěl” – paní, která do cíle jela, domluvili jsme se, že baglík v cíli k ostatním přidá…a bylo.

8:57 Zavazadlo z krku, rychle do startovního koridoru, protlačil jsem se do druhý lajny, vedle Vlasty Šroubka. Chvilku pokecali, řekl mi, že na 2:35 se mnou určo nepoběží, že má v plánu o dost pomalejší tempo…a byl tu start.

9:00 Vybíháme, déšť nás stále skrápí, tempo cca 3:30. Po 500m nás dobíhá Franta Zouhar a tvoříme 3-člennou českou skupinku. Jinak se nic zajímavýho neděje – nad hlavou nám krouží vrtulník, pod nohama čvachtaj louže a my pelášíme do Athén. Na 2. km 7:00 a já pronáším: “Dobrý, už jen 40 do cíle :) .”

3km – Koukám..před námi 4 členná skupinka, běžící v našem tempu. Nebylo by špatný se připojit a schovat – vítr sice slabej, ale trochu proti fouká, šetřit se je potřeba. Takže trochu protahuji krok a za chvíli jsem tam. Franta Zouhar se taky připojuje, Vlasta zůstává vzadu. Běží nás tedy 6, tempo tak akorát, jen se cítím dost těžkej. Možná jsem to s těmi sacharidy před odletem malinko přehnal, běh postrádá lehkost.

9km – Trať se začíná zvedat. Brzo, dřív, než jsem čekal. Franta zpomaluje a na desítku nás v čase 35:40 dobíhá 5.

15km – První připravená občerstvovačka. Už včera jsem si do expa přinesl flašky s jonťákem s vysokým obsahem sodíku, k nim připevněnej gel a nechal roozvézt na 15 a 30km. Přibíhám tedy ke stolu s vlastním občerstvením, flašku ale nevidim, musim zastavit a pár sekund hledat. Příště bude chtít lépe označit..
Mačkám do sebe tedy trochu gelu, zapíjím a jede se dál. Za touto občerstvovačkou nás čeká vyvrcholení prvního, cca 7km dlouhýho stoupání a tempo jde poprvý nad 4:00min/km. Ze skupiny odbíhají dva borci a pokračujeme ve třech. Mám co dělat, abych se udržel, protože kopec je stále prudší a nohy nic moc..

16,5km – Jsme nahoře. Přichází 1,5km seběh, ve kterým jeden z naší trojice zrychluje, já se znažím trochu uvolnit a odpočinout, takže běžíme dva. Bohužel – né dlouho. Spoluběžec hned na začátku následného stoupání, které nás teď bude doprovázet nekonečných 13km, odbíhá mimo trať, nevím, jestli do křoví, či do sběrného vozu, každopádně už o něm nevím.

20km – Blíží se půlmaraton, trať je pořád do kopce a já toho mám dost. Nadávám si, že jsem častěji neběhal na Podstrání… Přestalo pršet a dělá se vedro. Beru jednu Enervit GT tabletu, trochu vody..a říkám si, že toho, co odběhl z kopce bych měl doběhnout.

21,1km – Půlmaraton 1:16:23, to není ani rychlý, ani pomalý…prostě akorát. Borec přede mnou už je jen pár metříků – OK. Kopec vyťapem ve dvou.

22km – Nestalo se tak. Řek se mě nezachytil a já zůstal sám. Přede mnou nikdo, za mnou díra…tak to bude boj osamocenýho běžce.

28km – Trať se konečně trochu narovnala a dá se běžet normálním tempem. Ja to příjemný, ale netrvá to dlouho..

30km – Docucávám tu tabletu, co jsem vzal na dvacátým a mířím ke svý druhý občerstvovačce. Problém najít lahev ještě větší, než na předchozí – stojím u stolu, hledám, nenacházím…po chvilince mi tu mojí flášu přinášejí od druhýho stolu, kterýho jsem si nevšiml.. :) . Dávám tedy trochu borůvkovýho gelu a hurá do posledního 1km výběhu.

31km – Dal jsem to! Jsem nahoře, nohy sice skoro upadly, ale dosáhl jsem vrcholu.. :)

35km – Mastím si to hezky z kopce,  cíl se blíží a já začínám přemýšlet, jak to bude s mýma věcma, co na startu jsem nechal. Shledám se s nimi v cíli? Na občerstvovačce si chci dát pár loků Coly, ale z kelímku to za běhu moc nejde…a většinu leju na sebe (doteď jsme byli hezky rozmazlováni, když vodu nám na osvěžovačkách dávali v 0,5l lahvích).

37km – Ať už je cíl.. mám toho dost. Občas dost silně fouká protivítr, trať taky není tak pořád z kopce a nějakej ten hup se semtam objeví. Ten nejhnusnější na 39, kde nohy měly tendenci zastavit. Naštěstí podél trati stále několik diváků, kteří neustále povzbuzují “bravo, bravo”…snažim se tedy vždy trochu pousmát a šlapat..

41km – Už to bude. Poslední rovinka, pak prudkej seběh kolem prezidentského paláce a jsem na Panathinaiko stadionu. Před ním mrknutí na časomíru (hodinky jsem po půlmaratonu přestal sledovat – v tom kopci stejně neměly žádnou vypovídající hodnotu), tam 2:33 a něco. Jo, bude to pod 35, cíl splněn.. S mírně křečovitým úsměvem doběhová rovinka, v cíli ruce nad hlavu..a hotovo.

Doběhl jsem z Marathonu do Athén, jsem opravdickej maratonec :) .

To bylo to veselejší, to horší z celýho dne je, že bágl s foťákem jsem nenašel, do půl třetí jsem stepoval v prostoru cíle, ptal se pořadatelů, několikrát prošel výdej zavazadel…prostě nic… :(

Čtyři komentáře “Neděle 8.11.2009”
  1. Olda Dvořák napsal:

Honzo velká gratulace, teď si FACT maratonec /M/. Skvělý čas, podle té GPSky pěkně těžký profil, myslel jsem, že to není úplně tak hrozný, ale je to ještě horší. Nevím jak si to tempo mohl držet i v tom nekonečným stoupání. SUPER.
    Olda.

2. Tom L napsal:

Téda,nejvíce jsi mě zarazil,že cucáš 10km tabletu,to se Ti tam jako neplete ? :-D
    S batohem nic jo ? :(

Senzační výkon,takhle nahoře v tabulce,to je hustý ! 8-) Bych nevěřil,že dají na maraton u nějáký ten kopeček :-D

3. Hustey napsal:

Díky.. :)
    Ty kopce byly fakt brutus. Čekal jsem (a ostatní ujišťoval) že do 1/2M to bude lehce zvlněný, pak výběh podobnej Bezručáku..
    Nakonec…se dá říct, že Hrdlořezák je sranda a Bezručák pořád rovina :)

Tome, tableta nějak nevadila..prostě jsem ji měl 10km v hubě a cucal.. Batoh nic, pořadatelům jsem v neděli psal mejla, jestli se někde neobjevil, doteď neodepsali. Jo a ten kopeček tam nedali, ten je tam už pár tisíc let :)

4. Henry napsal:

Hluboko smekám a od srdce blahopřeju!
    Výkon jako hrom! Při těch podmínkách, jaké tam panovaly, těžký profil tratě….Jsi opravdu borec!
    Škoda toho batohu. Ale pokuď jsi tam nechal adresu, možná budeš překvapený, kdoví. Nejsou na světě přece jen hyeny.